7 szuper tipp figyelemfelkeltő ingatlanhirdetés szöveg íráshoz
Szeretnéd mielőbb eladni az ingatlanod? A sikeres értékesítés egyik fontos eleme a jól megírt ingatlanhirdetési szöveg, hogy a nézelődők figyelmét fel tudd kelteni.
Persze ez nem annyira könnyű feladat, de azért nem kell írói vénával rendelkezni hozzá. Sokan úgy gondolják, hogy elég pár szóban jellemezni az ingatlant, ami a méretre, árra és elhelyezkedésre vonatkozik és már dőlni is fognak a vevő jelöltek.
Olvasd el az alábbi tippeket, hogy ütős hirdetési szöveget tudj írni Te is. A több figyelem és a befektetett energia a hirdetés szövegének megírásába biztosan megtérül.
1. Határozd meg a célközönséget
Első lépésként érdemes meghatározni, hogy kinek ajánlanád leginkább az ingatlanod és a szerint felépíteni a hirdetést. Más-más előnyét kell kiemeld az ingatlannak, ha egy egyedülállónak, vagy nagycsaládosnak, vagy befektetőnek ajánlanád leginkább. A hirdetési szöveg megírásakor mindig az Ő szempontjaikat tartsd szem előtt.
2. Egyedi szöveg
Elég unalmas dolog a századik egy kaptafára megírt ingatlan hirdetési szöveget elolvasni. Egy eredeti szöveggel el tudod érni, hogy felkeltsd az érdeklődést. A látogatók később is jobban emlékeznek az ilyen hirdetésre.
3. Az első mondat
A hirdetés első néhány mondata a legfontosabb. A potenciális keresők, sokszor csak egy pillantást vetnek a hirdetésre, amikor végigfuttatják a szemüket a listákon. Néhány hirdetési oldalon a szöveg elejéből is megjelenik valamennyi. A kép mellett ez a szöveg is felkelthetik a keresők figyelmét. A megnyitott hirdetésnél is az első mondatokkal meg kell ragadni az olvasók figyelmét. A legjobb az, ha már az első mondatban kiemeled az ingatlan legfőbb erényét. Úgy kell megfogalmazni, hogy egyrészt világosan kiderüljön, milyen ingatlanról van szó, másrészt továbbolvasásra késztesse az olvasót.
Egy jó példa: "A Holt-Tisza partján, gondozott kertben hétvégi ház eladó - teljes felszereléssel:kerti szerszámok, konyhafelszerelés, Tv, csónak stb. Békés környezetben!"
Egy rossz példa: "KÉPEKET e-mailben (is) tudok küldeni! Viszonylag jó állapot. Költözhető, de előtte egy kis felújítás ajánlott."
4. A szöveg felépítése
A szöveg legyen jól olvasható, tagolt és egyértelmű. Használj sortöréseket és gondolatjeles felsorolásokat, hogy jobban olvasható legyen. Sokan inkább csak szkennelik a szemükkel a szöveget. A tagolt szöveget sokkal könnyebb feldolgozni. A szöveg legyen olyan laikusnak is jól érthető, aki még soha nem foglalkozott ingatlan vásárlással. Úgy kell bemutatni az ingatlant, hogy az olvasó bele tudja képzelni magát.
Egy rossz példa a tördelésre:
"Verőce-Magyarkúton, gyönyörű erdei környezetben, aszfaltozott út mellett,800 m2-es telken, 120 m2-es családi ház, (+60 m2-es garázs, 25 m2-es fedett terasz) eladó! (Fsz:nappali,étkező,konyha,fürdőszoba,külön Wc,kamra,háztartási helység. Tetőtér:nappali terasszal,2szoba,fürdőszoba,külön Wc, tároló helység.) A kertben fúrt kút található, melyről a kert öntöző rendszere, illetve kerti csap üzemel. A ház fűtése a nappaliban található vízteres kandallóval (egész rendszert fűti), illetve gázcirkóval történik. Vasúti megálló 5 percre található."
Egy jó példa:
"Eladó Szeged belvárosában, remek helyen egy régi, szép polgári lakás. Családi házként funkcionált, ezalatt karban volt tartva, részint fel volt újítva, részint közepes állapotban van. Belső udvara füves, rajta virágok, fák, és gyümölcs is volt termesztve.
Közelében kultúrközpont, központ 5 perc sétára, busz, villamos 1 perc sétára.
Orvosi rendelővé, iroda-, üzlethelyiségekké, luxus lakássá... stb. átalakítható. Pincéje, padlása beépíthető.
Hasznos alapterület: 180,7m2
Hozzá tartozó kert/udvar: 158m2
Parkolás telken.
Bármilyen kérdés esetén szívesen állunk rendelkezésre. "
Ugye, mennyivel jobban olvasható a második szöveg?
5. Miket tartalmazzon a hirdetés szövege
Az ingatlan címe
Nagyon fontos információ. A település nevén kívül add meg a településrész nevét is és az utcát is. A titkolózás nem célravezető. Házszámot viszont nem célszerű megadni, hacsak nem szeretnéd, hogy meglepjenek véletlenszerűen az érdeklődők, hogy „Éppen itt vagyunk a ház előtt, bemehetünk megnézni?”. Az informatív cím megadással jelentősen meg tudod könnyíteni az érdeklődők és a saját helyzeted is, mivel előszűri a telefonálókat.
A környék bemutatása
Írd le, hogy Te miért szeretsz azon a környéken lakni. A panorámás, zöldövezeti, központi, csendes környék, mind vevőcsalogatók, de arra figyelj, hogy ne próbáld átverni a vevőjelölteket, mert az első látogatáskor úgyis ki fog derülni.
Infrastruktúra
Mindenképp írd meg a környék ellátottságát. Fontos információ, hogy milyen messze vannak a hétköznapi élethez szükséges intézmények, boltok. Ha beírod például a hirdetésbe, hogy az iskola 3 perc, akkor úgy fogalmazz, hogy egyértelmű legyen, mert nagyon nem mindegy, hogy kocsival 3 perc, vagy gyalog. Ha van a közelben éjjel-nappali bolt, akkor azt is írd bele a szövegbe.
Tömegközlekedés, megközelíthetőség
Írd le, hogy milyen messze vannak a fontosabb főútvonalak, csomópontok, mik a legközelebbi busz-, villamos-, troli, hév- vagy vasúti megállók. Az utak állapotáról, kiépítettségéről ne feledkezz meg.
Tájolás
Az ingatlan tájolása legalább olyan fontos tényező, mint a boltok elérhetősége vagy a környék nyugalma. A fontos az, hogy az egyes lakóhelyiségek a napi használati idő alatt lehetőleg napsütésesek-benapozottak legyenek, szerencsés tehát, ha tájolásuk követi a Nap égbolton történő haladását. Emeld is ki a hirdetésben, ha ilyen az ingatlanod.
Állapot
A hirdetéshez csatolt képek általában jól tükrözik az állapotot, de azért érdemes a szövegbe is beleírni, leginkább a pozitív dolgokat kiemelve. Az esetleges felújítás szükségességét ne titkold el, de a már felújított dolgokat sorold fel mindenképp. Az ingatlan szigeteltségét se hagyd ki.
Mikor költözhető
Ne hiányozzon az ingatlan hirdetésed szövegéből az sem, hogy mikor tudod átadni és hogy tehermentes-e. Van akinek nem annyira számít, hogy mikor tudja birtokba venni az ingatlant, de lehet akár kizáró tényező is a túl távoli időpont.
Mikor épült és mikor lett felújítva
Fontos információ az ingatlanról, hogy mikor épült és milyen anyagokból. Ne felejtsd el beleírni azt is, hogy milyen felújítási és hozzáépítési munkálatok folytak az ingatlanon és mikor.
Számszerű adatok
A hirdetés paraméterei között jó ingatlan hirdetési oldalakon sok mindent meg lehet adni. Érdemes beírni a szövegbe is sokmindent. Mennyi a rezsi, mekkora a közös költség és az mit tartalmaz, listaszerűen a helyiségek méretét, ha társasházban található a lakás, akkor hány lakásos a társasház. Pince, padlás, erkély, terasz, tároló, melléképületek, garázs megléte és mérete.
Kényelmi kiegészítők, extrák
A jó leírásnak tartalmaznia kell az ingatlan extráit. Nehogy kihagyd a klimatizálást, medencét, szaletlit, szaunát, napelemet, geotermikus hűtést-fűtést, hővisszanyerős szellőztetőrendszert, kandallót, stb.
Elérhetőség
Az elérhetőség megadása az egyik legfontosabb eleme a hirdetésnek. Az is lényeges, hogy a megadott elérhetőségen valóban elérhető legyél. Ha elírod a telefonszámod, akkor hiába várod a hívást. Csekkold le, hogy jól szerepelnek-e az elérhetőségeid. Ha a hirdetés feladásnál a paraméterek között is meg kell adni a telefonszámot, attól még a hirdetés végén is beírhatod biztos ami biztos. A mai felgyorsult világban senki nem vár napokig az információra, mindenki azonnal szeretne tudni mindent.
6. Cselekvésre ösztönzés
A szöveg végén érdemes valami cselekvésre ösztönzőt bedobni, hogy a potenciális érdeklődő mielőbb megtegye a szükséges lépést (telefonálás, megtekintés). Ilyen lehet például valamilyen költség átvállalás, vagy gyorsabb kiköltözési határidő vállalása.
Cselekvésre ösztönző mondat ötletek:
- Hívjon most!
- Hívjon mielőbb, hogy meg tudja tekinteni!
- Siessen, előzze meg a többi érdeklődőt, hogy az Öné legyen ez a kiváló lakás!
7. Ismétlés a tudás anyja
Miután megírtad a hirdetés szövegét, olvasd el még párszor. Az esetleges helyesírási hibákat, vagy elütéseket mindenképp ki kell javítani. A többszöri elolvasással azt is jobban el tudod dönteni, hogy elég meggyőzőre sikerült-e a hirdetés szövege. A kész szöveget mutasd meg a családban, vagy a baráti körben másoknak is, hogy megkritizálják. Ha kell, akkor cizelláld többször is, mielőtt feladod a hirdetésed.
Ha tudtam segíteni Neked, vagy tetszett a cikk, akkor támogasd egy megosztással, hogy másnak is segíthessek. Ha megosztod a weboldaladon a cikk linkjét, azt külön köszönöm.